Proiect Buget 2021

Stimați cetățeni!

Încă de la preluarea mandatului de primar al comunei Snagov am început un amplu program de auditare a activităților din cadrul primăriei, pe fiecare departament în parte, etapă absolut necesară pentru a putea orienta în mod sustenabil dezvoltarea comunei în direcția în care toți ne-o dorim.

Auditarea situației existente releva o serie de probleme care necesita rezolvare și, din păcate, necesită și fonduri care trebuie alocate în acest sens, deoarece sunt obligații asumate în numele primăriei de către conducerea anterioara si, pe cale de consecință, sunt asumate de toata comuna.

Dat fiind faptul că în acest an bugetul de stat a fost aprobat cu întârziere, abia acum a fost posibilă planificarea activităților pe care le vom întreprinde in anul 2021.

În condițiile unei situații financiare precare preluată din anii anteriori, coroborat cu situația pandemică existentă, Primăria Snagov încercă sa găsească un echilibru intre:

  • activitățile de maxima urgenta dorite de cetățeni, dar care necesita fonduri care trec cu mult peste posibilitățile oferite de bugetul local

  • activități necesare pentru modernizarea modului de lucru cu cetățeni, adică deja vestita debirocratizare și digitalizarea serviciilor

  • activități de organizare si pregătire temeinica pe partea de atragere de fonduri europene, singura cale realista de a moderniza comuna intr-un mod sustenabil.

Ca primar nou ales in aceasta funcție am preluat o primărie cu serioase probleme financiare dar si un mecanism de administrare ineficient si o lipsa totala de personal calificat în accesarea de Fonduri Europene, ceea ce a dus desigur la performanta nedorita de a fi una din comunele din Romania care nu a accesat aceste fonduri destinate dezvoltării, fonduri care generează plus valoare pentru comunitate și chiar venituri suplimentare la bugetul local.

În aceste condiții, vă supunem atenției spre dezbatere publică proiectul bugetului pentru anul 2021: